Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (7)
Пошуковий запит: (<.>A=Богачков Ю$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
Категорія:    
1.

Биков В. Ю. 
Моніторинг рівня навчальних досягнень з використанням Інтернет-технологій : [монографія] / В. Ю. Биков, Ю. М. Богачков, Ю. О. Жук; АПН України, Ін-т інформ. технологій і засобів навчання. - К. : Пед. думка, 2008. - 127 c. - Бібліогр.: с. 91-97. - укp.

Проаналізовано проблеми автоматизації експериментальних педагогічних досліджень з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, спрямованих на визначення рівня навчальних досягнень учнів методами тестування. Наведено загальну характеристику, встановлено призначення, завдання та функціональні можливості автоматизованої системи управління експериментальним педагогічним дослідженням. Висвітлено теоретико-методичні засади створення стандартних тестів визначення рівня навчальних досягнень, наведено методики оцінювання й аналізу тестових завдань, описано їх формати, розглянуто технічні дефекти. Запропоновано методи визначення надійності, валідності, роздільної здатності тесту, наведено модель Раша для опрацювання результатів тестування. Розроблено модель розрахунку вартості тестового іспиту.

Проанализированы проблемы автоматизации экспериментальных педагогических исследований с использованием информационно-коммуникационных технологий, направленные на определение уровня учебных достижений учащихся методами тестирования. Дана общая характеристика, установлены назначение, задачи и функциональные возможности автоматизированной системы управления экспериментальным педагогическим исследованием. Освещены теоретико-методологические основы создания стандартных тестов по определению уровня учебных достижений, приведены методики оценивания и анализа тестовых заданий, описаны их форматы, рассмотрены технические дефекты. Приведены методы определения надежности, валидности, распределительной способности теста, описана модель Раша для обработки результатов тестирования. Разработана модель расчета стоимости тестового экзамена.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.288.1

Шифр НБУВ: ВА712060 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Богачков Ю. М. 
Організація середовища дистанційного навчання в середніх загальноосвітніх навчальних закладах : посібник / Ю. М. Богачков, В. Ю. Биков, О. І. Вольневич, О. П. Пінчук, А. Ф. Манако; НАПН України, Ін-т інформ. технологій і засобів навчання. - К. : Пед. думка, 2012. - 159 c. - укp.

Викладено основні положення сучасних уявлень про відкриту освіту, а також поняттєво-термінологічний апарат відкритих педагогічних систем. Розкрито основні принципи та проблеми відкритої освіти. Висвітлено питання інформатизації системи освіти. Охарактеризовано взаємодію між учнями й учителями у дистанційній формі навчання. Розглянуто опосередкування засобами мультимедійних технологій суб'єкт-суб'єктних відношень під час реалізації навчально-виховного процесу. Описано різні типи дистанційного навчання школярів за ступенем дистанційності, індивідуалізації та продуктивності. Наведено основні критерії відбору засобів організації е-навчання. Подано характеристики програмного забезпечення для систем навчання. Системи управління навчанням і системи управління навчальним контентом розглянуто як програмні засоби дистанційного навчання. Розкрито проблему вибору платформи дистанційного навчання. Увагу приділено позитивним і негативним аспектам застосування вебінару та віртуального класу для підтримки групового навчання учнів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА764787 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Богачков Ю. М. 
Інтернет-орієнтовані автоматизовані системи збирання, накопичення і опрацювання результатів навчальної діяльності учнів загальноосвітніх навчальних закладів : посібник / Ю. М. Богачков, В. Ю. Биков, О. І. Вольневич, В. В. Дивак, О. Е. Коневщинська; ред.: Ю. М. Богачков; НАПН України, Ін-т інформ. технологій і засобів навчання. - К. : Пед. думка, 2012. - 158 c. - Бібліогр.: с. 157-158 - укp.

Надано поняття про навчальні досягнення, технології збору інформації про них, їх моніторинг, контроль та оцінювання. Проаналізовано системи, що використовуються для збирання та опрацювання інформації про навчальну діяльність. Розглянуто комплексну систему автоматизації збирання, накопичення та опрацювання результатів навчальної діяльності "АСПЕКТОР", мету її створення, призначення, функції та структури. Описано рекомендовану технологію роботи з модулями, що входять до цієї системи, а також послідовність та технологію використання модулів бланкового та комп'ютерного тестування. Послідовно описано технологічний процес організації збирання, накопичення та опрацювання інформації про навчальну діяльність учнів ЗНЗ з використанням системи "АСПЕКТОР" та інших систем. Надано характеристику продуктів, одержаних у процесі збору такої інформації. Розглянуто зміст, форми, методи та види контролю якості освіти (поточного, рубіжного, підсумкового). Проаналізовано переваги та недоліки тестового котролю знань.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.288

Шифр НБУВ: ВА767746 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Богачков Ю. М. 
Підхід до формалізованого створення методики дистанційного навчання [Електронний ресурс] / Ю. М. Богачков. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 3. - Бібліогр.: 4 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/664/506

Розглянуто проблему формалізації представлення й автоматизації підбору методики навчання у відкритій освіті. Як базу для формалізації взято семикомпонентну модель навчального середовища і доменно-фреймову модель педагогічної системи. Наведено структуру опису навчальних одиниць і алгоритм їх аналізу на етапі формування й оцінювання методики. Розглянуто одну з проблем, що потребує розв'язання, - проблему неадитивності впливу навчальних дії на кінцевий результат навчання. Запропонований підхід для формалізованого створення методик дистанційного навчання надає можливість автоматизувати процедуру аналізу та формування послідовності навчальних одиниць для досягнення запланованих навчальних результатів у разі дотримання встановлених ресурсних обмежень.

Рассмотрена проблема формализации представления и автоматизации подбора методики обучения в открытом образовании. В качестве базы для формализации взята семикомпонентная модель учебной среды и доменно-фреймовая модель педагогической системы. Приведены структура описания учебных единиц и алгоритм их анализа на этапе формирования и оценки методики. Указана основная проблема, которую необходимо решить, - проблема неаддитивности влияния учебных действий на конечный результат обучения. Предложенный подход для формализации представления методик обучения дает возможность автоматизировать процедуру анализа и формирования последовательности учебных единиц для достижения запланированных результатов при соблюдении установленных ресурсных ограничений.

There is presented an issue of formalization of presentation and automatized selection of training methodology in open education. Seven-component model of learning environment and domain-and-frame-based model of educational system are taken as basis for formalization. The structure of learning elements and their analysis algorithms during development and evaluation of technology are given. There is identified main problem that should be solved. This problem is non-additivity of learning action influence in achievement of final learning outcomes. The proposed approach for the formalization of presentation teaching methods makes it possible to automate the analysis and the formation of a sequence of learning elements to achieve planning results in compliance with the restrictions established by the resource.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Богачков Ю. М. 
Деякі питання побудови та застосування стандартів ІКТ компетентностей учнів, вчителів, адміністраторів у дистанційному навчанні / Ю. М. Богачков, О. М. Кривонос // Інформ. технології в освіті : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 7. - С. 166-169. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Сформульовано проблему, що існуючі підходи до визначення поняття компетентності не дають змоги операційно виявляти рівень компетентності. Підхід полягає у тому, що рівень компетентності виражається через демонстрацію в діяльності, проте такі компоненти як мотивація, етичність, соціальність та поведінка можуть бути виражені через зовнішні, внутрішні та реальні показники та критерії виконання. А когнітивні та опреаціональні компоненти представляються через класичні знання, уміння, навички.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73466 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Богачков Ю. М. 
Методика застосування вебінар орієнтованих платформ у навчальному процесі з інформатики старшої школи / Ю. М. Богачков, В. О. Царенко // Інформ. технології в освіті : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 14. - С. 42-47. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто окремі компоненти методики застосування вебінар орієнтованих платформ у курсі інформатики старшої школи. Проаналізовано форми та методи навчання інформатики у вебінарі. Розроблено класифікацію методів навчання інформатики у віртуальному середовищі, яка грунтується на інформаційно-комунікаційних технологіях, що використовуються у навчальному процесі.


Індекс рубрикатора НБУВ: З970 р21-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73466 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Богачков Ю. М. 
Організація та функціонування мережі ресурсних центрів дистанційної освіти загальноосвітніх навчальних закладів : монографія / Ю. М. Богачков, В. Ю. Биков, В. В. Олійник, О. Ю. Буров, А. Ф. Манако; ред.: Ю. М. Богачков; НАПН України, Ін-т інформ. технологій і засобів навч. - Київ : Атіка, 2014. - 183 c. - укp.

Висвітлено питання інформатизації суспільства, принциповим складником якої є використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у галузі науки й освіти. Розглянуто головні аспекти сучасного етапу інформатизації суспільства й освіти. Проаналізовано механізм аутсорсингу, який є необхідною умовою успішного функціонування та розвитку сучасних ІКТ-систем освітніх організаційних структур. Розглянуто функції IKT-підрозділів, які підтримують і розвивають ІКТ-системи на базі адаптивних інформаційно-комунікаційних мереж. Визначено, що застосування ITIL-підходу робить акцент на необхідності неперервних змін та вдосконалення якості надання ІКТ-сервісів, як щодо організації, так і щодо користувача.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА791622 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Богачков Ю. М. 
Ключові питання створення концепції мережі ресурсних центрів дистанційної освіти загальноосвітніх навчальних закладів [Електронний ресурс] / Ю. М. Богачков, О. П. Пінчук // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2013. - № 3. - С. 83-98. - Бібліогр.: 21 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/854/640

Висвітлено проблему побудови мережі ресурсних центрів дистанційної освіти для забезпечення потреб загальноосвітніх навчальних закладів. Розглянуто сучасні освітні тренди застосування Інтернет сервісів у навчанні. Визначено головні протиріччя, вирішенню яких сприяє створення мережі ресурсних центрів. Дано визначення основних термінів, які стосуються даного кола питань. Визначено основні категорії учасників, на яких зорієнтовано запровадження дистанційного навчання та створення мережі. Розглянуто основні завдання функціонування ресурсних центрів дистанційної освіти та типи забезпечення: кадрове, нормативне, інформаційне, системотехнічне тощо. Виконано огляд можливих моделей впровадження дистанційного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Розглянуто три варіанти бізнес-моделей ресурсних центрів у залежності від джерел фінансування.

Освещена проблема построения сети ресурсных центров дистанционного образования для обеспечения потребностей общеобразовательных учебных заведений. Рассмотрены современные образовательные тренды применения Интернет сервисов в обучении. Описаны главные противоречия, решению которых способствует создание сети ресурсных центров. Даны определение основных терминов, относящихся к данному кругу вопросов. Названы основные категории участников, на которых ориентировано внедрение дистанционного обучения и создания сети. Рассмотрены основные задачи функционирования ресурсных центров дистанционного образования и типы обеспечения: кадровое, нормативное, информационное, системотехническое и пр. Выполнен обзор возможных моделей внедрения дистанционного обучения учащихся общеобразовательных учебных заведений. Рассмотрены три варианта бизнес-моделей ресурсных центров в зависимости от источников финансирования.

In the article the problem of constructing a network of distance education resource centers to meet the needs of general secondary schools is presented. Modern educational trends of the use of Internet services in education are viewed. Main contradictions, solution of which helps to create a network of resource centers, are identified. The definition of key terms related to the range of issues are given. There are determined the main categories of participants of elearning and networking implementation. There are considered the basic tasks of distance education resource centers functioning and types of their supporting: personnel, regulatory, informative, systematic and technical etc. The review of possible models of implementation of students' distance learning is presented. Three options of business models of resource centers, depending on funding sources are offered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Богачков Ю. М. 
Виявлення і порівняння кваліфікацій на основі профілю компетенцій [Електронний ресурс] / Ю. М. Богачков, П. С. Ухань // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2013. - № 5. - С. 10-19. - Бібліогр.: 14 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/775/684

Зауважено, що компетентнісний підхід в освіті і необхідність адекватного оцінювання підготовленості фахівців ставить завдання розробки відповідних моделей компетенцій тих, хто ще навчається, і фахівців, які вже працюють. Проаналізовано два підходи до побудови моделі компетенцій. Перший — проведення функціонального аналізу необхідної діяльності, і на цій основі вичленення необхідних компетенцій. Другий — спостереження за конкретним (зазвичай, якнайкращим) фахівцем на робочому місці в процесі діяльності з професійною фіксацією всіх аспектів його діяльності (поведінки). На прикладі формування профілів IT фахівців розглянуто підхід до спрощення й автоматизації процедури побудови моделі компетенцій фахівця. Запропонований підхід дозволяє створювати і динамічно оновлювати моделі компетенцій з використанням можливостей мережі інтернет й експертного ресурсу фахового середовища.

Отмечено, что компетентностный подход в образовании и необходимость адекватного оценивания подготовленности специалистов ставит задачу разработки соответствующих моделей компетенций тех, кто учится и работает. Проанализированы два подхода к построению модели компетенций. Первый — проведение функционального анализа необходимой деятельности, и на этой основе вычленения необходимых компетенций. Второй — наблюдение конкретного (обычно наилучшего) специалиста на рабочем месте в процессе деятельности с профессиональной фиксацией всех аспектов его деятельности (поведения). На примере формирования профилей ИT специалистов рассмотрен подход к упрощению и автоматизации процедуры построения модели компетенций специалиста. Предложенный поход позволяет создавать и динамически обновлять модели компетенций с использованием возможностей сети интернет и экспертного ресурса профессионального сообщества.

The competency approach in education and the need for adequate assessment by trained professionals put challenge of developing performance models for students and professionals. Examines two approaches to building a competency model. First — a functional analysis of necessary activities, and on this basis, the isolation of the necessary competencies. The second — a particular observation (usually the best) specialist in the workplace during work with a professional recording of all aspects of his activity (behavior). On the example of the formation of IT specialists profiles the approach to simplify and automate the construction of a professionals competency model is considered. The proposed approach can help dynamically create, update, and implement a competency model with using network capabilities and expert resource of professional environment.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Богачков Ю. Н. 
Euro Skills Tools как модель управления персональными компетентностями для обучения и профессиональной занятости [Електронний ресурс] / Ю. Н. Богачков, М. Р. Мруга, В. Н. Милашенко, П. С. Ухань, Я. А. Фельдман // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2016. - № 5. - С. 67-80. - Бібліогр.: 10 назв. - рус. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1443

Рассмотрена модель инструментов EURO SKILLS Tools Ukraine. В полный набор входят Transfer, Hub, Camp и Navigator. Подробно описана структура Euro Skills Tools Ukraine. Описаны основные пять блоков и их взаимосвязи. На сквозном примере показано взаимодействие этих блоков. Представлен демонстрационный действующий прототип, на котором показано, как работодатели (рынок труда) может информировать систему образования и рынок трудовых ресурсов о своих потребностях. При этом детальность информирования может регулироваться в широких пределах, достаточных для детального формирования образовательных стандартов, программ и индивидуальных траекторий обучения.

Розглянуто модель інструментів EURO SKILLS Tools Ukraine. В повний набір входять Transfer, Hub, Camp і Navigator. Детально описано структуру Euro Skills Tools Ukraine. Описано основні п'ять блоків в їх взаємозв'язку. На наскрізному прикладі показано взаємодію цих блоків. Представлено демонстраційний діючий прототип, на якому показано, як роботодавці (ринок праці) можуть інформувати систему освіти та ринок трудових ресурсів про свої потреби. При цьому детальність інформування може регулюватися в широких межах, достатніх для детального формування освітніх стандартів, програм та індивідуальних траєкторій навчання.

The model of instruments named EURO SKILLS Tools Ukraine is considered. The complete set includes Transfer, Hub, Camp and Navigator blocks. The structure of Euro Skills Tools Ukraine is described in details as well as basic blocks and their relationships. An example illustrates the interaction between these blocks. A working prototype (demo) is presented. The prototype shows how employers (aka job market) may inform the education system and labor force market about their needs. The information could be zoomed in/out to provide sufficient details for educational standards, programs and individual learning paths.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: EJ000028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Богачков Ю. М. 
Організація «залучення» та «долучення» до навчання з застосуванням електронних соціальних мереж [Електронний ресурс] / Ю. М. Богачков, П. С. Ухань // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2017. - № 1. - С. 173-188. - Бібліогр.: 17 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1539

Досліджено можливості застосування електронних соціальних мереж як організаційної компоненти навчального середовища. Стаття не ставить за мету вичерпний огляд та досконалий аналіз існуючих організаційних практик освітньої діяльності з застосуванням соціальних мереж. На прикладі двох експериментів описано процедуру планування та проведення організаційного етапу (залучення та долучення) навчальної діяльності з застосуванням соціальних мереж. Зміст навчальної діяльності у експериментах обрано не з шкільної програми, але так, щоб учням було цікаво та доцільно його вивчати. У 2017 р. заплановано проведення двох експериментів (Дистанційний курс «Обирай свій шлях свідомо» та «Мережне навчання програмуванню») з подальшою публікацією одержаних результатів щодо організації навчання з застосуванням електронних соціальних мереж.

Исследована возможность применения электронных социальных сетей как организационной компоненты учебной среды. Статья не ставит целью исчерпывающий и совершенный анализ существующих организационных практик образовательной деятельности с применением социальных сетей. На примере двух экспериментов описана процедура планирования и проведения организационного этапа учебной деятельности с применением социальных сетей. Содержание учебной деятельности в этих экспериментах выбрано не из школьной программы, а так чтобы ученикам было интересно и целесообразно его изучать. В 2017 г. запланировано проведение двух экспериментов (Дистанционный курс «Выбирай свой путь осознанно» и «Сетевое обучение программированию») с последующей публикацией полученных результатов и методических рекомендаций.

The possibility of the use of electronic social networks as an organizational component of the learning environment is examined. The article does not aim at an exhaustive and complete analysis of current organizational practices of educational activities with the use of social networks. The procedure for planning and carrying out the organizational phase of training activities with the use of social networks is described by the example of two experiments. The content of the training activities in these experiments was not chosen from the school curricula, but in such a way as to be interesting and helpful for the students. In 2017, it is planned to hold two experiments (distance learning course "Choose Your Way Knowingly" and "Networked Learning forProgramming"), followed by the publication of the results and guidelines.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: EJ000028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Богачков Ю. Н. 
Типовая модель ресурсного центра дистанционного образования для общеобразовательных учебных заведений [Електронний ресурс] / Ю. Н. Богачков, П. С. Ухань // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2014. - № 5. - С. 150-163. - Библиогр.: 12 назв. - рус. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1135/846

Рассмотрена типовая модель ресурсного центра дистанционного образования (РЦДО) для общеобразовательных учебных заведений. Приведено определение ресурсного центра. Проведен анализ моделей организации РЦДО и их функциональности. Основное внимание уделено анализу бизнес - модели построения РЦДО. Рассмотрены основные девять компонент бизнес модели и предложено авторское видение построения каждой компоненты. Отмечено, что в домене http://rcde.com.ua/ открыта регистрация для учеников и учителей, которые хотят принять участие в апробации бизнес-модели РЦДО и на практике освоить технологии дистанционного обучения в условиях реального учебного процесса. В процессе последующей экспериментальной работы РЦДО планируется усовершенствовать его бизнес-модель.

Розглянуто типову модель ресурсного центру дистанційної освіти (РЦДО) для загальноосвітніх навчальних закладів. Наведено визначення ресурсного центру. Проведено аналіз моделей організації РЦДО і їх функціональності. Основну увагу приділено аналізу бізнес-моделі побудови РЦДО. Розглянуто основні дев'ять компонентів бізнес-моделі і запропоновано авторське бачення побудови кожної компоненти. Зазначено, что в домені http://rcde.com.ua/ відкрито реєстрацію для учнів і вчителів, які бажають взяти участь в апробації бізнес-моделі РЦДО і на практиці освоїти технології дистанційного навчання за умов реального навчального процесу. У процесі подальшої експериментальної роботи РЦДО планується удосконалити його бізнес-модель.

In the article it is considered the standard model of the resource center for Distance Education (RCDE) for secondary schools. There is presented the definition of the resource center. The analysis of models of RCDE organization and its functionality is carried out. The focus is on the analysis of the business model of RCDE building. The main nine components of the business model are considered as well as a construction of the author's vision of each component is proposed. In the domain http://rcde.com.ua/ it is opened the registration for students and teachers who want to take part in the testing of RCDE business models and practice to master the technology of distance learning in a real learning process. During the subsequent RCDE experimental work it is planned to improve its business model.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: EJ000028 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського